Suszone owoce i ich właściwości

Suszone owoce z marketu internetowego bee.pl – słodkie, dobre oraz pełne niezbędnych elementów wzmacniających. Ich dużą korzyścią jest też to, iż dostępne są poprzez cały. rok Wytrzymałe na uszkodzenie, zatem ich przechowywanie nie powoduje kłopotu. Dobór jest wielki – więc każdy może odnaleźć coś dobrego dla siebie. Są dobrym dodatkiem do różnorodnych potraw. Sprawdźmy, jakie zalety wynikają ze spożywania tych kawałków. Suszenie oraz odwadnianie owoców znane było już 4 tysiące lat temu w Mezopotamii. Dzięki temu owoce dłużej nadawały się do jedzenia. Poza tymże doceniano ich łagodny smak oraz wartość kaloryczną.

Lecznicze wartości suszonych owoców

Suszone owoce były popularne już tysiące lat temu. Dzięki suszeniu ludzie mogli cieszyć się poprzez cały rok ulubionymi produktami. Co prawda suszone owoce są trochę bardziej kaloryczne, natomiast poprzez ich łagodny smak nie spożyjemy ich za wiele. Suszone owoce dodają mnóstwo sił oraz mają najistotniejsze oraz najważniejsze dla zdrowia zalety wzmacniające. Nie mają niemal w ogóle tłuszczu, za to zapełnione są dobrym dla układu trawiennego błonnikiem.

Suszone owoce na odchudzanie

O jakich jeszcze zaletach należałoby pamiętać? Na przykład o tymże, iż błonnik, w jaki bogate są suszone owoce, nie jedynie korzystnie funkcjonuje w wypadku kłopotów z wypróżnianiem, jednak też jest zalecany w dietach odchudzających. Dzięki sporej ilości błonnika suszone owoce szybko sycą „mały głód na coś słodkiego”, więc mogą stanowić odpowiednie wyjście, jeżeli dopadnie nas pewna chęć na słodycze. Również są lekką zakąską, jaką bez większego kłopotu można wziąć ze sobą, co dla zapracowanych osób jest nie bez znaczenia.

Suszone owoce goji

Na wyjątkową uwagę zasługują suszone jagody goji, bowiem prócz pysznego smaku oraz największej kaloryczności w zestawieniu do innych, suszonych owoców, wyróżniają się one wieloma ważnymi wartościami. Przede wszystkim stanowią dobry antyoksydant, więc są zalecane osobom chorującym na nowotwory i tymże, jacy chcieliby się przed nimi uchronić. Również, suszone owoce goji są bogatym źródłem witaminy A, C i B2.

Suszone daktyle

Są źródłem witamin z grupy B (szczególnie B3) oraz wielu minerałów (m.in. żelazo oraz miedź). Dzięki wielkiej ilości błonnika wywołują poczucie sytości, przeciwdziałają zaparciom oraz zmniejszają poziom cholesterolu we krwi. Należałoby podkreślić, iż daktyle w formie suszonej mają więcej błonnika pokarmowego aniżeli zwykłe – prawie 8,7 grama w 100 gramach owoców. Przyczyniają się więc do poprawy trawienia.

 

Czy warto jeść surowe owoce?

Suszone owoce (https://www.bee.pl/9238-bakalie-i-suszone-owoce) są dobrą opcją dla owoców świeżych, wyjątkowo w okresie, jeśli niedostępne są żadne świeże owoce sezonowe. Mają niezwykle dużą ilość błonnika, soli mineralnych, witamin, jednak także kalorii. Tak znaczna ich zawartość (300 do choćby 500 kcal na 100 gram) podyktowana jest stratą wody, jaka dostarcza objętość świeżym owocom, natomiast jakiej małe zawartości są w owocach suszonych. Jeżeli owoce suszone są dobrą metodą, bez zastosowania nieprzydatnych, niebezpiecznych treści konserwujących, mogą być właściwie dobre. Należałoby przyjrzeć się bliżej najpopularniejszym spośród nich.

Suszone owoce – charakterystyka artykułu

Suszone owoce to artykuł wysokoenergetyczny – w 100 g daje zwykle 300 kcal, z czego większość wychodzi z cukrów łatwoprzyswajalnych – glukozy oraz fruktozy. Mechanizm produkcji powoduje pochodzeniem artykułu w dużym stopniu odwodnionego – ilość wody stanowi zwykle od 10 do 25%, przy głównej zawartości wynoszącej choćby do 90%. Strata wody wywołuje większą koncentrację węglowodanów oraz kalorii w zestawieniu z tą samą masą materiału pierwotnego.

Zalety suszenia

Z przemysłowego punktu widzenia suszenie jest zespołem operacji technicznych, jakie mają na celu obniżenie zamkniętej w artykule wody poprzez jej odparowanie, natomiast co za tymże idzie zmniejszenie jej aktywności. Ogół tychże mechanizmów doprowadza do obniżenia zmian enzymatycznych oraz nieenzymatycznych i stworzenia negatywnego środowiska do rozwoju zarazków.

Suszone owoce – wartości wzmacniające

Owoce suszone uznawane są do żywności o wielkiej wartości kalorycznej. Witaminy w suszonych owocach to m.in.: C, Natomiast, E, witaminy z grupy B. Również stanowią one pochodzenie wielu elementów mineralnych. W suszonych owocach obecne są m.in. potas, magnez, żelazo, miedź i mangan. Owoce suszone to także duża ilość błonnika pokarmowego, mają go ponieważ choćby więcej aniżeli owoce świeże. Również w suszonych owocach, np. w suszonych śliwkach czy jabłkach są elementy o wartościach przeciwutleniających, jakie zapobiegają oddziaływanie wolnych rodników

Suszone owoce, dzięki własnej niewielkiej gramaturze oraz skupionej ilości cukru, są dobrym źródłem szybkiej oraz wysokoenergetycznej zakąski, w wypadku sportowców, wyjątkowo w kontekście sportów wytrzymałościowych np. kolarstwa szosowego. Zamknięte m.in. w rodzynkach polifenole oraz antyoksydanty zabezpieczają przed stresem oksydacyjnym, spowodowanym treningiem fizycznym, natomiast obecność tlenku azotu oddziałuje na rozszerzanie się naczyń krwionośnych oraz tymże samym lepszy przepływ krwi.

 

Suszone owoce – co musimy wiedzieć o nich?

Suszone owoce, takie jak rodzynki, śliwki, morele oraz figi, są artykułem znanym od wieków. Przykłady na istnienie suszenia owoców jako środka do ich zachowania do późniejszego jedzenia oraz różnorodnych wykorzystań kucharskich, sięgają już 12 000 lat p.n.e. Podaje się, iż wówczas rozpoczęto zostawiać owoce do wyschnięcia na słońcu. Podobne technologie stosujące promieniowanie słoneczne czy ciepło wciąż wykorzystuje się w dzisiejszych czasach do standardowego suszenia owoców.

Suszone owoce w diecie – sposób na dobrą oraz smaczną zakąskę

Suszone owoce to cenne pochodzenie witamin oraz minerałów, więc należałoby je umieścić w codziennej diecie – to naturalniejsze wyjście aniżeli znane w ostatnim okresie suplementy diety wzmacniające zdrowie. Bakalie to także nierozerwalny składnik klimatu Świąt, oraz to nie jedynie Bożego Narodzenia, jednak także Wielkiej Nocy. Ciężko wyobrazić sobie makowiec bez rodzynków, mazurek bez płatków migdałów lub schab bez suszonej śliwki w środku. To oczywiście suszone owoce oraz orzechy nadają potrawom niepowtarzalny smak oraz niezwykły zapach.

Do czego dawać suszone owoce?

Owoce suszone mogą być jedzone w postaci zakąski, jednak ze względu na własną treściwość winno się pilnować ich zawartości. Więc zaleca się je jako dodatek do różnorodnych dań. Dobrze łączą się z owsianką, musli, jogurtem lub herbatką. Suszone owoce można też zastosować do ciast. Z suszonych owoców możesz też przygotować kompot (ze śliwek, moreli, jabłek lub gruszek). Prócz tego znane jest dodawanie suszonych owoców do mięs (np. schab ze śliwką).

Zalety suszonych owoców

Suszone owoce stanowią odpowiednie źródło błonnika pokarmowego. Są dobrym substytutem cukru w wypiekach. Mają mnóstwo witamin oraz elementów mineralnych, jakie funkcjonują dobrze na prace własnego systemu. Również są bogate w polifenole stanowiące ochronę przed nowotworami. Wybierane przeważnie suszone śliwki mają wiele błonnika, jaki jest przydatny w walce z zaparciami i witaminy E nazywanej witaminą młodości.

Suszone owoce – czy należałoby je spożywać? Wartości


Widzisz ususzone owoce w sklepie oraz zastanawiasz się, czy należałoby je spożywać i jakie mają wartości wzmacniające? We wszelkich suszonych owocach odnajdziesz wiele błonnika, ułatwiającego pracę własnych jelit. Dzięki błonnikowi stają się też sycącą zakąską, jaka pozwala nam oduczyć się od niezdrowych słodkości. Wiśnie, owoce mango lub morele suszone mają mało sodu i tłuszczu, więc wbrew pozorom można je jeść na diecie. Są także źródłem antyoksydantów (polifenoli), natomiast też mogą korzystnie działać na stan uzębienia, bowiem ich jedzenie minimalizuje chęć na słodycze.

 

Back To Top